Aankomen in Kaapstad!

6 februari 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal!

Afgelopen zondag zijn we aangekomen in Kaapstad na een lange reis via Doha, Qatar. We hebben twee relaxte vluchten gehad waardoor ons avontuur goed begon. Van Doha naar Kaapstad hadden we zelfs vier stoelen voor onszelf om languit te liggen, s'ochtends rond 11 uur kwamen we daarom topfit aan in het zonnige Zuid Afrika.

Toen we aankomen in ons studentenhuis merkten we al meteen dat er een aantal dingen anders zijn dan in Nederland. Voor elke raam of deur zit tralies, er is een alarmsysteem door het gehele huis en op het hek van de tuin zit prikkeldraad. Daarbij komt ook nog dat we onze eigen huiszwerver hebben die in de voortuin ligt onder karton, overigens best een aardige man.
Verder hebben we een superleuk huis met een mozaïeke vloer, twee badkamers, huis en eetkamer en leuke huisgenoten: drie Brabanders die fysiotherapie en event-managment studeren, een amerikaan en wij tweeën. Later deze week komt er nog een dame uit Zimbabwe bij.

De eerste dag zijn we meteen op pad gegaan om de stranden te verkennen, we hadden wat verkoeling nodig omdat het bijna tegen de 30 graden aantikt. Schitterende stranden gezien en daarna naar de shoppingmall geweest. De prijzen zijn overigens te vergelijken met Nederland, uiteten gaan is wel een stuk goedkoper.

Morgen moeten we om 9 uur beginnen in St Josephs. Daarover later meer!

Groet