Welkom op onze blog!

22 oktober 2016 - Rotterdam, Nederland

Welkom op onze blog! Wij gaan deze website gebruiken om iedereen op de hoogte te houden van onze ervaringen en natuurlijk al de verhalen over ons prachtige vak.

Wij zijn Maron en Youri, beide derdejaars HBO verpleegkunde studenten aan de Haagse Hogeschool en gaan van 6 februari 2017 tot en met 30 juni 2017 werken als leerling verpleegkunde in Saint Joseph's home for chronically ill children in Kaapstad, Zuid-Afrika. Dit is een kinderziekenhuis voor chronisch zieke kinderen in de leeftijd 0-16 jaar die bestaat vanuit donaties over de hele wereld en door de inzet van vele vrijwilligers.

Over het algemeen hebben de meeste kinderen die in Joseph's zijn opgenomen hiv/aids, malaria, tuberculose en andere infectieziekten. De meeste kinderen worden helaas niet meer beter omdat er simpelweg geen geld voor ze beschikbaar is. Daarbij komt ook dat het in de Afrikaanse cultuur vaak voorkomt dat kinderen verstoten worden door hun familie als zij een ziekte hebben, ze staan er helemaal alleen voor.

Voor ons is dit een moeilijke maar vooral leerzame stage en hebben er zelf voor gekozen om dit te doen. Wel willen wij iets voor dit ziekenhuis betekenen buiten het werk om. Dit gaan we doen door een inzamelingsactie te houden of donaties te vragen. Voor nu moeten wij dit nog helemaal vorm gaan geven en alle tips zijn uiteraard welkom.

Via dit blog houden we iedereen op de hoogte van de ontwikkelingen. Op dit moment zijn de tickets geboekt, contracten getekend maar de visa nog niet afgegeven. Dit zal waarschijnlijk binnen vijf weken gebeuren.

Kom dus snel een keertje terug voor de nieuwste verhalen over ons avontuur. Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Maron en Youri

1. Reislogger:
    22 oktober 2016
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!